عکاسی صنعتی یکی از مهمترین رشته ها در میان گرایش های گوناگون عکاسی می باشد، عکاسی صنعتی تمامی عکاسی هایی که با هدف فروش بیشتر و زیباتر نشان دادن محصولات تجاری و صنعتی می باشد را از قبیل عکاسی تجاری، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از محصولات و همانطور که گفته شد بسیاری دیگر از شاخه های عکاسی را در بر می گیرد.
مهمترین کاربردهای عکاسی صنعتی چیست؟
- استفاده از عکاسی صنعتی در پرزنتیشن و معرفی محصولات
- استفاده از عکاسی صنعتی در فرآیند برندینگ و برندسازی
- استفاده از عکاسی صنعتی جهت ارائه دقیق ابعاد محصولات بدون مشاهده فیزیکی از نزدیک توسط خریداران
- استفاده از عکاسی صنعتی جهت بالابردن وضوع و دقت در پروژه های علمی و آزمایشگاهی
- استفاده از عکاسی صنعتی جهت مجلل و با شکوه نشان دادن محصولات صنعتی و تجاری
- استفاده از عکاسی صنعتی جهت نمایش و معرفی خدمات و موقعیت و مکان تجارت
تاثیر عکاسی صنعتی بر فروش:
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی جزو اجزاء و قسمت های جدا نشدنی از فرآیند موفقیت تجارت ها و کسب و کارها می باشند. عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی بر ایجاد و تثبیت نام تجاری، رشد و توسعه بازار هدف و مشتریان، کشف و ایجاد بازار های ثانویه و بکر و جدید و حفاظت از سود حال حاظر و مشتریان فعلی تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را ایفا می نماید.
تاثیر عکاسی صنعتی در تولید برند و فرآیند برندینگ:
همانطور که گفته شد نقش عکاسی تبلیغاتی در موفقیت کسب و کارها نقشی غیر قابل انکاری می باشد. این کار با ایجاد تصویری حقیقی و واقعی از محصولات و رعایت عوامل و تکنیک های عکاسی صنعتی انجام می شود که نقش مهمی در باز کردن جایگاه خاص مارکها و برندها دارند. از این روست که عکاسی صنعتی برای شرکتهای تازه تاسیس و یا شرکت هایی که به دنبال بازار گسترده تر هستند به امری حیاتی تبدیل شده.
ضمنا عکاسی صنعتی و همچنین عکاسی تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد میل و رغبت برای مصرف و استفاده از محصولاتی که به شکل اغوا کننده ای مطابق با استانداردهای زیبایی شناسانه به نمایش در می آیند دارد. به عنوان مثال در صورتی که برندی نوپا عکاسی های حرفه ای از محصولات و خدمات خود بصورت چاپی و مخصوصا بصورت آنلاین ارائه می دهد تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطبان خواهد داشت و تکنیک های عکاسی صنعتی بدون هرگونه صحبت و یا بازاریابی مستقیمی، علاقه مند به استفاده از آن محصول می نماید. یعنی نام و محصولات در ذهن مخاطبان به عنوان یک مارک و برند محبوب و دوست داشتنی حک می شود و احتمال سفارش و خرید را به شکل چشمگیری افزایش می دهد و این مهمترین گام در فرآیند برندینگ به شمار می آید.
تاثیر و نمود عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در رشد اولیه بازار استارت آپ ها
عکاسی صنعتی توانایی انتقال زیبایی و کارایی محصولات در کمتری زمان و به بهترین وجه ممکن را دارد و این ویژگی نقش بسیار مهمی در معرفی محصولات به افراد جدید و رشد و توسعه بازار اولیه استارت آپ ها دارد. تجارت های مختلف به دلایل مختلف برای اجرای کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی نیازمند انجام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هستند، اما عکاسی صنعتی برای استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا بسیار حیاتی است. بسیاری از صاحبان تجارت ها هزینه برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای را غیر ضروری تشخیص می دهند و سعی می کنند از موبایل یا عکاسان غیر حرفه ای برای انجام کار استفاده نمایند، در صورتی که در حقیقت این عکسها کارایی لازم را نداشته و سد و مانعی می شوند در برابر توسعه بازار، جذب بالاتر، تاثیر گذاری بیشتر و در نهایتفروش پایین تر و کاهش چشمگیر سود دهی خواهد گردید.
عکاسی صنعتی و پیروزی در رقابت با رقبا
عکاسی صنعتی حرفه ای و با کیفیت، یک سلاح موثر در رقابت با رقبا به شمار می رود، با این سلاح موثر محصول شما با کیفیت تر و فاخرتر از دیگر رقبا به نظر خواهد رسید. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محبوب ترین سلاح طراحان و برنامه ریزان بازاریابی و استراتژیست های فروش می باشد، زیرا که به واسطه این سلاح پر قدرت و تاثیرگذار می توانند بهره وری را به میزان چشم گیری افزایش داده و پلن های خود را موثرتر و قدرتمندتر اجرا نمایند.
عکاسی صنعتی ویترین و نماینده کسب و کار شماست پس حساس باشید!
یکی از مهمترین عواملی که عکاسی صنعتی از محصولات را پر اهمیت می نماید، این نکته است که مشتریان و نیازمندان محصولات در فضای آنلاین دقیقا مانند ویترین فروشگاه های فیزیکی که نماینده اجناس داخل مغازه می باشد به صورت ناخودآگاه از روی تصاویر و عکس ها، باطن و هویت محصولات را قضاوت نموده و از روی این عکس ها نتیجه می گیرند که آیا محصولات از کیفیت و ظاهر ایده آل بهره مند هستند یا خیر؟ درک این نکته بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند نقش بسیار قدرتمندی در فرآیند تاثیرگذاری و برانگیزاندن مشتریان برای اقدام به تصمیم خرید داشته باشد. زمان تاثیر گذاری بر مخاطبان بسیار کم است و عکس ها به عنوان نماینده محصولات فیزیکی شما مخصوصا در فضای مجازی نقش بسیار حیاتی و پر اهمیتی را بازی میکنند. پس خواهشا حساس باشید!
چشم ها را در مورد عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی باید شست.
سعی اغلب مدیران و شرکت ها، هنگام سفارش عکاسی صنعتی و تهیه عکس از محصولات، کاهش هزینه ها و طی کردن این فرآیند با کمترین هزینه می باشد. با این وجود که تیم عکاسی صنعتی ادد سعی نموده هزینه ها را تا حد بسیار زیادی تعدیل نماید، اما ذکر این نکته خارج از لطف نیست که عکاسی نماینده و ویترین تجارت ها در دنیای آنلاین بوده و مهمترین عامل انتقال کیفیت، زیبایی و مرغوبیت کالا و محصولات به مخاطبین می باشد. این نکته ای جدید نیست قطعا همه مدیران این نکته را می دانند اما، هنگام سفارش عکاسی صنعتی مجددا تصمیم میگیرند هزینه کمتری برای عکاسی انجام دهند، اما دقیقا این همان نکته ایست که مدیران موفق و شرکت های موفق می دانند و می توانند به آن عمل کنند. استودیو عکاسی صنعتی ادد با تعدیل قیمت ها و تعیین پکیج قیمت گذاری مناسب هر تجارت سعی نموده ایم بهترین قیمت ها را بر اساس نیاز مشتریان تعریف نماییم.
منبع: استودیو عکاسی صنعتی ادد